Neka zvijezde naših predaka sjaje i našim potomcima

 

[su_spacer size=”10″]

PROJEKT

ODGOJNA SKUPINA „ZVJEZDICE“, ODGOJITELJICA Vesna Prović

IDEJA

Odgoj u skladu s konceptom održivog razvoja, vodeći se definicijom održivog razvoja: „razvoj koji susreće potrebe sadašnjih generacija bez kompromitiranja mogućnosti budućih generacija da susretnu svoje vlastite potrebe“.

Polazeći od prava i potrebe djeteta da živi u sigurnom, zdravom i poticajnom okruženju, u programu odgojno-obrazovnog rada s djecom u našoj skupini želimo ojačati i sustavno provoditi ekološku dimenziju.

CILJ

Poticanje kulture življenja u skladu s prirodom i održivim načinom života ; usvajanje stavova o važnosti brige za okoliš i zdrav način života, kako bi odgojili generaciju osjetljivu na pitanje okoliša. (Imajuću u vidu spoznaju da je u prvim godinama života najzamjetniji rast senzibilnosti i da je to razdoblje ključno za poticanje senzibilnosti prema okolišu i održivom razvoju).

ZADAĆE

*povezivanje djece s prirodom svim osjetilima i izravnim iskustvom s autentičnim materijalima kroz cikluse godišnjih doba– ritam prirode (sortiranje lišća i sjemenki, traženje insekata, identificiranje lokalnih ptica, kukaca i biljaka…), kako bi osvijestili svoje korijene u stvarnome svijetu

*usvajanje zdravih navika kroz svakodnevni život i aktivnosti u skupini (recikliranje, korištenje višekratne ambalaže, sadnja i zalijevanje biljaka, briga o zdravlju, prehrani, kretanju…).

*upoznavanje prirode kao dijela lokalne sredine (upoznavanje znamenitosti,zvukova i mirisa vlastitog zavičaja, mjesta gdje djeca žive)

*Suradnja s roditeljima (kao modelima oponašanja) i lokalnom zajednicom kroz projekte i manifestacije

PROSTORNO MATERIJALNI UVJETI

U plan i program rada u našoj skupini uključeni su i elementi waldorfske pedagogije, što podrazumijeva igračke od drveta, vune i drugih prirodnih materijala (najčešće ručni rad) te neoblikovani materijal iz prirode. Također, u sobi se nalazi i svetkovni stol (stol prirode) koji prati izmjenu godišnjih doba, a bojama i sadržajem odražava ugođaj tog godišnjeg doba. Imamo i biljke o kojima se brinemo. Tako i u uvjetima boravka u prostoru vrtića nastojimo biti povezani s prirodom svim osjetilima.

[one_half padding=”0 5px 0 5px”][/one_half]

[one_half padding=”0 5px 0 5px”][/one_half]

[su_spacer size=”80″]

[one_third padding=”0 5px 0 5px”]

 

Jednokratne plastične čaše koje smo ranije koristili za piće zamijenili smo čašama koje inače koristimo u vrtiću za vrijeme doručka i ručka. Napravili smo zidnu vješalicu na kojoj su imena i oznake (različite zvjezdice) za svako dijete. Imamo i pumpicu za vodu, tako da se djeca samostalno poslužuju i nakon upotrebe vraćaju čašu na svoju oznaku/ime.

[/one_third]

[two_third_last]

[/two_third_last]

[su_spacer size=”30″]

Starija djeca uče životno praktične vještine tkanja, šivanja, pletenja i veza, a mlađa djeca sudjeluju u skladu sa svojim interesima i mogućnostima. Često izrađujemo igračke ili ukrase za sobu. Stoga je naš kutić za ručni rad opremljen priborom i materijalima (igle, konci, vuna, tkalački stanovi, okviri za vez…)

[one_half padding=”0 5px 0 5px”][/one_half]

[one_half padding=”0 5px 0 5px”][/one_half]

[su_spacer size=”30″]

JESEN U „ZVJEZDICAMA“

Prikupljanjem raznih jesenskih plodova, lišća, grančica, kore drveta(….) usmjeravali smo pažnju na svijet prirode oko sebe. U našoj okolini promatrali smo drveće, lišće i promjene koje na njima donosi jesen. Zatim smo klasificirali i razvrstali materijale. Pri tome smo dodirivali, mirisali, učili nazive…  Izradom raznih rukotvorina od materijala iz prirode poticali smo kreativnost i pronalaženje inspiracije i ljepote u lako dostupnim materijalima oko nas.

Izradili smo zidne herbarije:

[one_half padding=”0 5px 0 5px”][/one_half]

[one_half padding=”0 5px 0 5px”] [/one_half]

[su_spacer size=”30″]

[one_half padding=”0 5px 0 5px”]

Klasificirali listopadno i vazdazeleno drveće

(Likovna aktivnost)

[/one_half]

[one_half padding=”0 5px 0 5px”]

Formirali smo i „šumski kutić“, u kojemu su djeca stavila i svoje rukotvorine od materijala iz prirode, a zatim uživala u svakodnevnoj igri

[/one_half]

[su_spacer size=”30″]

Izrađivali smo i početno slovo imena od grančica i kamenja, a potom ih ukrasili.

 

U tijeku je i izrada „ŠUMSKE ABECEDE“ od grančica, kore drveta, žirova, kestenja, kamenčića, perja…

[su_spacer size=”30″]